mardrömmar

1kommentarer

Ja det är mardrömmar min lilla prins har. Inatt runt 4-tiden så vaknar jag av att han låter. Det lät som att han grät i sömnen, eller i drömmen mer. Och sen låg han och sparkade och kasta sig fram-och tillbaka. Men när jag la min hand mot hans kind och pussa honom på pannan så vart han lugn direkt och sov djupt och lugnt. Så det var nog det som har varit dom andra kvällarna också.. Läste nånstans att bebisar kan börja drömma mardrömmar runt 4-månaders åldern, så det är väl det.

Idag är det R's första lediga dag och imorse fick jag lite sovmorgon (även om jag inte kunde slappna av helt då, hehe). R tog honom när han vakna och sen la han honom brevid mig när det var dags att sova förmiddag. Men jag kunde inte låta bli att ligga och lyssna vad dom gjorde där uppe på övervåningen, så jag låg mest och drog mig och sen när Max skulle sova igen så sov jag med :) Mysigt var det i alla fall och bara få ligga i sängen och blunda!

Sen har vi bara lekt, sjungit och jag har dammtorkat och dammsugit övervåningen medans Maximilian satt i sin babysitter och tuggade järnet på bitringen. Undervåningen tar jag imorgon efter att vi har varit och julshoppat lite, eller om jag tar det på lördag..vi får se. Känns som att jag har 1000 saker att göra nu eftersom vi ska fira jul här hemma hos oss + att vi har inte handlat en enda julklapp än! Fast det löser sig, jag har ju redan planerat vad vi ska ge alla så det är inga problem ;-) Men det är mycket att göra, så vi får se om vi går på babysim eller inte. Jag skulle igenligen behöva åka iväg till min farmor och farfar på lördag och fixa med julklapparna.



Nu ska jag gå ner och pussa på min stora kille som sitter framför datorn och nördar sig...

1 kommentarer

Fia

18 Dec 2008 15:59

Kul att du skaffat en blogg på blogg.se istället. Jag tycker dem är enklare :-)

Vilken sötnos!!

Kommentera

Publiceras ej