snö tack!

1kommentarer

Ja nu vill jag faktiskt ha snö! Vill ju testa babypulkan Max fick för flera veckor sen.. Han börjar bli riktigt duktig på att sitta nu, även på golvet och inte bara i sängen :-) Ibland kan han sitta i några sekunder själv i alla fall, annars så behöver man bara hålla handen lite lätt i sidan på honom så kan han sitta och leka själv.

Idag har vi lekt massor med hans nya julklappar och varje gång R har tittat och sagt "BÖH" till honom så har han gapskrattat. Han är kittlig under hakan i i armhålorna, och ibland så hinner jag inte ens dit med fingrarna innan han börjar skratta, lilla sötnosen! Sen har vi varit ute på en liten promenad i det fina vädret och så var vi förbi affären och handlade, så idag blir det tacos till middag yummie!

 Ätit bra har han också gjort; först till frukost fick han banangröt och ersättning, sen sov han några timmar och när han vakna var det dags för lunch och då fick han potatis med blomkål och mango till efterätt. Sen fick han fruktdricka och lite ersättning till mellanmål och sen till middag ska han få biff stroganoff :-)  Den här veckan har han inte heller velat ha mat på natten, eller inatt ville han iofs äta en gång. Fast han somna strax innan 7 igår och vaknade vid halv 5 och ville äta, så det var ju inte så jobbigt. Vet inte om han börjar klara sig utan att äta på natten (?) fast jag skulle vilja att han minst låg på sträcket på kurvan innan vi börja vänja av honom det..Eftersom hon sa att han var en liten kille, fast hon sa ju också att det inte var någon fara. Men vi ska ju dit om ca 2 veckor, så då får jag väl prata med henne och se vad hon tycker.



 
                                                                               





Ska lägga mig brevid Maximilian i soffan och vila lite jag med nu..ha en trevlig söndag!



1 kommentarer

emelie

01 Jan 2009 14:51

Jag har inte läst din blogg på flera veckor nu ju. massa nytt^^ och karln i huset växer som tusan.

Kommentera

Publiceras ej