veckan som gått..

3kommentarer

Den här veckan har vi haft fullt upp alla dagarna, så det har inte blivit något bloggande alls.. Det har lagats en massa julmat (julgodis hade min snälla farmor gjort till mig, för jag hade inte ens tankarna på det, tack tack!) och vi har fixat med julklapparna, städat och fixat inför julafton. R's mamma med familj kunde tyvärr inte komma hit, så vi bestämde att vi skulle ha en myspys julafton, dvs vi hade på oss mjukiskläder hela dagen och slapp fixa i ordning oss, hehe.

Den 23:e var Henke och Oliver förbi här en sväng och hälsade på:


Efter att dom hade varit här så åkte vi hem till min mormor och morfar och klädde deras gran och åt massa julmat med alla kusiner och mostrar, som vi gör varje år :-)

Max fick såklart också hjälpa till att hänga kulorna :-)





P
å julafton var min mamma, hennes kille, min lillebror och mormor och morfar här. Vi kollade på kalle anka, åt mat och öppnade julklappar. Max har fått massa fint i julklapp + massa pengar. Så nu ska vi köpa en tripp trapp matstol åt honom, så får han sitta själv vid bordet när vi ska äta och resten av pengarna ska vi spara tills det dyker upp något annat som behövs köpas. Han fick bl.a skallror, bitleksaker, en lekmatta, en nalle som pratar och sjunger, vagnleksak, nallar, massa kläder, en spegel med hjul, en leksak med knappar som spelar musik när man trycker på dom och sen har jag säkert glömt en massa..jag minns inte allt han fick, haha! Jag och R fick jättefina påslakan set, pengar, barnvakt (fast den fick vi ju lite i förskott), massa choklad och biobiljetter, så vi är mer än nöjda eftersom vi sa att vi inte ville ha något :-)



















P
å juldagen så var det dags för ännu mera mat och julklappar. Vi åkte ut till min farmor och farfar och där var min pappa och faster med hennes man också. Efter att vi hade varit där i några timmar så åkte jag och Maximilian hem till min mamma och sov över där, för R skulle ut med sina kompisar. Och igår var det min tur, så jag är inte allt för pigg idag, hehe.. Jävligt roligt hade jag i alla fall! Vi dansa tills jag trodde att jag skulle bryta fötterna och idag fick jag en låååång sovmorgon, ända till kl: 11!

Hoppas ni alla andra har haft en lika bra jul som vi har haft :-)



3 kommentarer

carolini

27 Dec 2008 20:11

vilka sötnosar på första bilden :D

Ida

28 Dec 2008 10:18

Ser ut som att ni har haft en mysig jul. Det har vi med haft!



Den där röda saken var en stol som är som en potta. Jättebra var den! Den fanns där vi var, är inte våran. Vet inte vad den kallas??! Men skulle vilja köpa en. Har sett att det är många som har en sån.. Kram kram

mimmi

09 Oct 2010 11:36

godisbrickan såg ju inte LITE lockande ut hehe <3

Kommentera

Publiceras ej