söndag

5kommentarer

Imorse fick jag lite sovmorgon, ända till 09:00 ;-) Haha.. Men det var skönt, är ju ändå så tråkigt väder ute. Men vi har i alla fall varit ute på en promenad här på förmiddagen och nu håller jag på och tvättar sängkläder, ska passa på att tvätta soffkläderna också idag. Maximilian är på betydligt bättre humör, så det känns bra. Hans små pärlor blänker så fint varje gång man får ett leende ;-P Just nu springer han runt i sin gåstol och skriker på allt som kommer i hans väg.



Jag och R hade en liten disskusion här på morgonen också om vad man tycker eller säger är ett barns första ord. Jag tycker (och det tyckte R också efter att jag fått förklara typ 3000ggr att det låter mest vettigt) att när ett barn t.ex pekar på lampan och säger "lampa", eller något ord som liknar lampa i alla fall, det tycker jag är ett ord som man kan räkna med.  Maximilian har ju hållt på och sagt "mam,maama, mamma" och sådär i tomma intet, men nu sträcker han upp armarna och säger "mama" när han vill komma upp och vara i famnen, så det är ju ett första ord då, enligt mig då ;-)

Vad tycker ni om de här och vad räknar ni som ert/eller någon annans barns första ord är?

5 kommentarer

Millan

05 Apr 2009 14:37

håller me att de är när de "medvetet" säger rätt;)

emelie

05 Apr 2009 14:49

men gosenos då.. :D

Fia

06 Apr 2009 01:33

Skönt med sovmorgon.. det hade vi idag.. trodde inte det va sant när vi fick sova till kl.10.20, men vi gick väl alla och la oss rätt sent igår..

Angående första orden så håller jag med dig.. det är ju jättesvårt att veta när första orden kommer.. men som du säger så menar han ju "mamma" när han sträcker armarna efter dig, så det ska du räkna ;-)

Nu hör man nya ord var och varannan dag, och små konstiga meningar, som ibland låter så vuxna. Man hör ord som "faktiskt", "egentligen", "förstår",

"menar" m.m. Kram!

Fia

06 Apr 2009 01:34

just nu är det i och för sig väldigt mycket "tuttar", "snopp" och "bajs" hmmm ;-)

Ida

06 Apr 2009 19:36

Håller med dig. Klart han menar mamma då :-) Gud så stor Max ser ut på dom där bilderna. Visst är det sjukt! Dom är ju inga bebisar längre. Nu ser dom mer ut som "barn".

Kommentera

Publiceras ej