urk..

1kommentarer

Usch vilken dålig dag jag har haft idag. Kände redan imorse när jag vakna att jag var på dåligt humör, kanske inte så konstigt heller med tanke på att jag har fått min första mens på ja, 1½ år(???) PMS-Emelie kan vi kalla mig. Maximilian har varit gnällig så det gjorde ju inte saken bättre..men det var tand nr.2 som bråkade med honom, den håller på att komma upp mer och det såg inte så skönt ut i munnen på honom. Ingenting har varit roligt i alla fall, han ville inte byta kläder, inte byta blöja, inte klä på sig ytterkläderna, inte äta vanlig mat, inte leka med sina leksaker, inte busa med mig eller R (förutom här på kvällen då) och det enda som var roligt var att dra i sladdarna och göra allt man inte får göra, men det är väl alltid roligast ;-)

Så nu har jag klagat av mig lite, men man kan ju inte alltid ha bra dagar!

N
ågot som är roligt är att våran lilla tjej är hemma igen :-) Jag ringde faktiskt brandkåren...och dom var supertrevliga och skulle komma så fort dom hade tid över. Någon timme efter att jag hade ringt så ringde dom på mobilen och frågade om jag kunde komma och möta dom vid trädet hon satt. Och ut från brandbilen kom 5 killar, liiiite pinsamt tyckte jag att det var..kände mig som värsta tönten som var orolig för att min katt inte ville komma ner, haha! Men dom var roliga och väldigt flirtiga måste jag påstå! I alla fall dom 3 yngre killarna :-P
Så idag har vi haft en vääääldigt mysig och kelsjuk katt här hemma. Hon har följt efter mig hela tiden och ville sitta i mitt knä för det mesta, hon har t.om gått fram frivillt till Max och låtit honom dra henne i pälsen hur mycket han har velat :-)



M
ax håller på och hostar också, men jag vet inte om han håller på och låtsas-hostar som han gör hela tiden och för att han hör att R går runt och hostar hela tiden..vi får väl se inatt och imorgon.

Nu ska jag gå och lägga mig, är helt slut efter den här dagen och så ska jag hoppas på en bättre dag imorgon!

1 kommentarer

Ida

06 Apr 2009 19:30

Usch för mens! Blääh!! Vilken tur att katten har kommit ner nu och att få träffa några brandmän är ju aldrig fel ;-) Kram

Kommentera

Publiceras ej