vattkoppor

2kommentarer

Nu har plutten fått vattkoppor, är väl därför han har varit hängig och dålig med maten dom senaste dagarna..Fast det beror nog på värmen också. Sara drog fort som fan i lördags när vi hade upptäckt prickarna (hon har inte haft vattkoppor) och sen tittade Bella förbi på eftermiddagen. Vi gick på promenad och sen satt vi och prata på våra altan, hur myigt sm helst!
Igår var vi och kalasade lite hos kusinerna i Järna, fast vi vart inte så långvariga eftersom Maximilian inte mår helt bra. Men det var kul att få träffa dom en liten stund i alla fall :-)



N
är vi var tillbaka här hemma igen så svängde vi förbi lekparken. Max fick gunga lite och jag och R klappade oss på magarna efter den goda planksteken vi precis hade smällt i oss.



Senare mot kvällen kom Karro och Henke förbi, så fick barnen "leka" lite. Så nu får vi hoppas att Oliver också får vattkoppor, för ju mindre dom är desto bättre är det.



Maximilian var jättetrött efter att dom hade åkt hem, han hade inte sovit på hela dagen så det var väl inte så konstigt.. Jag gick ner och la honom, gick smärtfritt.. sen efter en halvtimma ungefär så vaknar han och efter det var han vääääldigt "flamsig" eller vad jag ska säga. Han satt och skratta åt, ja ingenting(?), sen la han sitt lilla huvud mot min arm blunda i 10 sek, sen börja han veva med armarna och skulle försöka krypa ur soffan (gick inge bra eftersom han var så trött). Sen la han huvudet mot kudden, vila ögonen i 10 sek, skratta, vila, försökte krypa, vila..osv osv.. Så höll han på hela kvällen, försökte lägga honom flera gånger men det vill han inte, då vart han förbannad.. så jag fick lägga honom på golvet med en kudde och sen somna han där. Han hade liite feber, men inte mycket. Men han verkade riktigt övertrött och tyckte att precis allt var roligt..tokiga unge :-)



Precis innan jag skulle bära ner lillen och lägga både honom och mig så kommer R springades upp för trappan med handen för munnen..ni kan ju räkna ut resten själva.. Han har sprungit upp och spytt flera gånger inatt och han klagade redan igårkväll på att han mådde illa och kände sig konstig i magen. Han har mått piss hela morgonen, men nu verkar det ganska lugnt. Jag hoppas verkligen att det bara var matförgiftning och att han inte har åkt på någon magsjuka.. Vill inte att Max ska bli magsjuk igen..och jag vill inte heller bli dålig såklart.







2 kommentarer

Fia

27 Apr 2009 23:34

åhh, stackarn,, har han fått många koppor?! nästan så jag vill ses så M också får det.. så är det överstökat haha.. men samtidigt har jag mkt i skolan och har inte tid att sitta hemma med en sjukling ;-) Allt bra med er annars?!

carolini

28 Apr 2009 10:26

Oliver har spytt hela natten och får inte i sig någonting, så jag tippar på magsjuka :(

Kommentera

Publiceras ej