skönt

2kommentarer

Maximilian ligger och sover middag nu. Han har faktiskt sovit hela tre gånger idag! Han har  ju varit lite småjobbig dom senaste två-tre veckorna, en sån där utvecklingsfas har jag misstänkt..men den här veckan har han varit lite fram och tillbaka, men har vilat i alla fall en gång på dagen. Det blir så svårt annars på kvällen att lägga honom, han är jättetrött, grinig och vill ingenting, så det är skönare om han kan sova lite under dagen i längre stunder så är han mycket gladare och piggare :-) Och så har det varit idag, inte en endaste sur min, eller ha en gång vart han sur för att han inte ville sitta i vagnen, men det brukar han ju bli annars också och inte bara sådär utan anledning som han har blivit den senaste tiden :-P Så den där fasen verkar vara över, wiie! Lagom bra till dopet också, hehe..



Nu har jag fixat doptårtan och det var lite lustigt, för tjejen jag prata med igår sa att tårtan med 50 bitar skulle gå på 1250kr, med bilden och allt som skulle vara på. Men idag så sa killen att hela kalaset skulle gå på 1500kr och att hon måste ha sagt fel, eller inte vetat hur det funkar.. Så jag vart lite tveksam där ett tag, men sen sänkte han ner den till 1350kr och en hungring hit eller dit spelar inte så stor roll, hellre det än 1500. Men nu är det fixat! Och imorgon ska jag åka och handla grejerna till smörgåstårtorna och sen ska jag få vara med och göra dom, ska bli kul :-) Och min farmor är så snäll och ville fixa kaffe, saft/läsk, socker, mjölk, blommor, dukar och allt det där. Hon är så snäll och go! Så det behöver jag inte tänka på, som tur är..för min skalle är ganska seg just nu och orken i kroppen börjar avta..
Vart lite lustigt när jag beställde tårtan också..Det var en tjej som först tog beställningen och när hon skulle skriva ner allt så började hon med mitt namn och jag sa "Emelie", sen när jag var påväg att säga mitt efternamn så sa hon "Och sen är det Bergh, med H på slutet va? Hehe" Jag vart helt ställd och typ velade fram ett ja till svar :-P Sen berättade hon att hon brukar läsa min blogg, så det var ju lite kul!

Nej nu ska jag och R färga våra hår, vi ser förhemska ut båda två..speciellt jag med min ultrablonda utväxt, ser flintskallig ut, HAHA!

2 kommentarer

Emelie

26 Feb 2009 16:47

Vad skönt att du får hjälp och inte behöver tänka på allt själv. För det är ju ganska mycket som måste fixas ändå! Hoppas allt går bra iaf. kram

Ak

28 Feb 2009 17:49

Weiii nu e ja me i din blogg:) hehe.. hoppas dopet gick bra å tårtan va god....din blogg e ixom en daglig rutin för mig:)

kraam annakarin(cafe tjejen)!

Kommentera

Publiceras ej