10 månader

2kommentarer

Idag blir mitt lilla hjärtegull hela 10 månader :-D
V
i har vi mest varit hemma bara. Städat och plockat lite och sen på eftermiddagen kom Maximilian farmor + gubbe och farbror förbi lite snabbt och sa hej. Så tråkigt att dom inte hann stanna längre, med tanke på hur sällan vi ses :-( Men det är ju bättre än inget såklart!  Jag har hunnit med två promenader idag, freak som man är ;-) Fast den här på kvällen var mest givande, så nu sitter jag här helt slut i benen och den sköna träningsvärken i magen börjar smyga fram.. Den här veckan blir det att träna varje dag, förutom den dagliga promenaden. För i veckan har jag varit en riktig latmask och inte tränat något alls!
Är så stolt över min lilla prins också. Sen förra helgen (efter att framtänderna börja titta fram och han slutade vara så gnällig), så har han somnat och sovit själv hela natten i sin säng. Nu går vi bara ner med honom, lägger honom i sin säng, sätter igång speldosan och går ut. Sen somnar han där alldeles själv, på dagen också när han ska vila och det har INTE hänt förut. Då har jag alltid behövt sitta brevid tills han somnar. Man hör ju ibland i babyvakten hur det snackas för fulla muggar och hur han "leker", men sen somnar han tillslut :-) Så det känns skönt. För i några veckor när det var tänder på g så skulle han hålla på och böka runt hela tiden och det var pest och pina att lägga honom, så nu andas vi ut igen!


2 kommentarer

Liiiiisa

07 Jun 2009 23:36

sötnooooooos :D

Ida

08 Jun 2009 20:20

Åh låter underbart! Lova har sina framtänder på gång nu.. hon har haft feber och snoret har runnit konstant. Grinig och klängig och helt hopplös att lägga på kvällarna. Hon skriker och skriker och bökar runt.. hoppas att det är tändernas fel och att det snart går över.. men det låter ju troligt! :-)

Kommentera

Publiceras ej