bläää...

4kommentarer

Maximilian måste ha åkt på den där magsjukan Oliver hade.. Jag har fått byta tre gånger sängkläder och pyjamas . På dagen igår mådde han som vanligt, åt vanlig mat och välling, var glad och precis som han brukar vara.  Sen när han skulle sova och få sin godnatt välling, så spydde han upp allt direkt när han hade ätit klart. Var bara att byta sängkläderna och kläderna på honom och sen somnade han direkt.. Hade lite koll på honom innan jag gick och la mig eftersom han hade spytt, men det hände inget mer så jag la mig ner och sov också. Sen vakna jag strax innan 2 och känner att det luktar bajs, Max vakna också, så jag tände lampan och tittade i blöjan och ja då var det lite bajs där..så jag gick upp och hämta ny blöja, våtservetter och sådär. Medans jag är inne på toaletten så hör jag hur han ligger och tar i för att bajsa och när jag kommer tillbaka så ser jag att det har runnit ut från blöjan (INTE SÅ TREVLIG LÄSNING JAG VET, MEN VEM FAN BRYR SIG!), jag hämtar en handduk och lägger under rumpan på honom och försöker ta bort den fulla blöjan utan att allt ska rinna ut, för det var verkligen som vatten ungefär. Och ja samtidigt som jag gör det så praktiskt taget sprutar det ur rumpan på honom och samtidigt så hulkar han, men det kommer inget ur munnen.  Tror ni jag tyckte synd om honom eller???? :-( Aja bytte blöja, sängkläder och allt, fick väcka stackars R och be honom ta Max en stund så jag kunde fixa i sovrummet. När allt var rent och fint så la vi oss ner i sängen för att somna om och då kommer omgång nummer två.. Han spydde ner hela sängen, sig själv och mig. Fick börja om från början och nu ligger vi här, Max håller på att somna och jag är inte ett dugg trött, kommer nog inte att kunna sova heller..

Nu vet ni hur min natt har sett ut och det måste ju vara magsjuka, eller vad tror ni??

4 kommentarer

Malin

13 Mar 2009 09:43

usch stackars max... Jo det låter som masjukan...Hoppas han blir frisk snart!

millan

13 Mar 2009 12:38

usch va jobbigt de låter=/ hoppas du fick lite sömn iaf!

Ida

13 Mar 2009 19:02

Usch!! Stackars lilla Max. Ja det måste ju vara magsjuka. Åh vad jobbigt det ska vara för honom. Hoppas du klarar dig!! Kram

carolini

13 Mar 2009 21:13

Näe usch, lillplutten då. Inte kul att läsa, men glöm inte bort vätskeersättningen den är jätte viktig. kram på er och hoppas ni blir bra fort..

Kommentera

Publiceras ej