fredagen den 13:e

3kommentarer

Klockan 7 vaknade Max och ville inte ligga kvar i sängen längre..ni kan ju gissa om jag var trött, urk.. Fast nu känner jag mig pigg och jag tänker inte gå och lägga mig, för då vet jag att huvudvärken kommer. Ja hur mår Maximilian då(?), han är hungrig så in i helvete! Men han får bara dricka (eller jag matar med sked) den där vätskersättningen och om han inte har spytt fram till klockan tolv så kan han få lite välling..känner mig så maktlös och jag tycker så synd om min lilla älskling för att han är så hungrig. Men han har inte pytt eller bajsat något, kan ju bero på att han inte har något i magen heller hmm.. Han är lite blandad, ibland glad och ibland ledsen, såklart. Jag känner mig själv lite risig i kistan, men inget farligt.. Min snälla farmor och farfar skulle åka och handla åt mig; majsvälling, morots puré, blåbärs puré och blåbärs soppa till mig.

Mitt i allt det här tråkiga så har Max faktiskt gjort något roligt också! :-D
H
an har tagit sina första riktiga krypsteg, hihi. Först stod han på alla fyra och gunga lite och ställde sig på bara händerna fötterna (som han brukar göra i sängen, han står som ett V) sen helt plötsligt så KRÖP han fram, visserligen bara 3 steg, men jag vart helt chockad! Och så vart jag såklart glad och börja studsa och pussa honom sådär hysteriskt som mammor kan göra när dom blir glada...... ;-P Sen testa jag att lägga ner honom igen och då kröp han 2 steg och sen vart han ledsen, hehe. Så lite glad har man varit här på morgonen i alla fall.




(bilderna vart SKITdåliga och så är han lite ledsen..men ni ser ju i alla fall :-P)


Nej nu har han somnat här på soffan, så jag ska passa på att slänga in en till tvättmaskin och röjja lite i köket, eftersom VISSA som bor här har svårt att plocka undan sina grejer varenda jävla dag... ;-)

3 kommentarer

Fia

13 Mar 2009 16:49

"VISSA"?! haha.. är det eran inneboende gäst lr kanske R själv?! Känner igen problemet.. men det är nog killar över lag som är så ;-)

Vi va på öppna förskolan idag, dock inte lika kul som vanligt. Maximilian va på dåligt humör och va trött, så mitt i sångsamlingen började han tjata efter napp och snutte, ville inte äta av lunchen m.m. men, men vi däckade allihopa när vi koma hem. Jag och barnen alltså, vi sov 13-15.30, så vi kanske behövde lite sömn i alla fall :-)

Ida

13 Mar 2009 19:04

Oj så duktig han är! Lova har börjat att ställa sig på alla fyra nu. Är nog inte SÅ himla långt borta här heller. Ha en trevlig fredagkväll. Kram

carolini

13 Mar 2009 21:17

Hihi en duktig liten prick, de är bra att han inte är slö och bara ligger ialla fall, hur går de med febern har den försvunnit?? kram

Kommentera

Publiceras ej