onsdag

2kommentarer

Natten har hemsk.. Maximilian vaknade första gången vid 1- halv 2 och var kokhet. Så jag tog av honom t-shirten han hade på sig och blöjan och så torka jag av honom lite med en våtservett och gav honom alvedon, så gick febern ner och så gav jag honom välling och han åt faktiskt hela flaskan (275ml). Sen somnade vi om, men jag vakna flera gånger av att han låg och vände och vred på sig och skrek emellan åt..stackarn. Fast han var aldrig helt vaken, så det var ju i sömnen. Jag blir så ledsen själv när han blir ledsen och jag ser att han inte kommer till ro och får lugn i kroppen, då vill man ju ta över febern. Han vakna sen kl 7 och då hade han lite feber, så vi gick upp och la oss på soffan och så fick han välling. Vi har bara legat och myst i soffan hela dagen. Men han har inte haft någon feber under hela dagen, han har ätit bra och druckit, vart relativt pigg och glad..lite kinkig bara emellan åt. Han ville helst sitta nära mig i soffan eller att jag skulle ha honom i famnen, men det har varit mysigt. Han har inte heller kräkts eller bajsat ovanligt mycket. Så då kanske det kan vara tänderna som spökar?

Vi får väl se hur det går inatt, nu ska jag i alla fall ta en dusch som jag har längtat efter hela dagen!

2 kommentarer

Cassandra

11 Mar 2009 20:05

Min son är 5.5 månad och han har en precis likadan period just ju. Men han fick sina tänder när han var 4 månader- så det beror nog inte på det. Fast man vet ju aldrig. Är han inne i en likadan period som min son blir det bara jobbigare och jobbigare. Härom natten grät jag för jag var helt slutkörd. Men jag hoppas nästan det är tänder för Max del, för det var för min sons del inte alls jobbigt - jämfört med det här då. Lycka till!

Ida

11 Mar 2009 21:19

Usch då! Stackars Max och stackars dig ;) Man blir ju så orolig när dom små är sjuka. Det är säkert tänderna som spökar. Jag tror att Lova har tänder på gång också. Hon har varit gnällig och klängig dom senaste dagarna och det ser ut att klia i munnen. Stackarna, det kan ju inte vara skönt! Kram

Kommentera

Publiceras ej