måndag

4kommentarer

Idag har det varit tråkigt väder, så man har inte behövt ha dåligt samvete för att man har varit inne mestandels av dagen  :-) Jag har städat och tvättat lite..och letat efter fästingar. Imorse när jag bytte blöja på lillen så la jag blöjan på vardagsrumsbordet medans jag gick och öppna altandörren till katten som ville ut, sen när går tillbaka och ska gå och slänga blöjan så kryper det en fästing på den!!!! Och fyfan vad äcklad jag blev, det kändes som att det kröp fästingar över hela min kropp, bläää!! Slängde av Maximilian kläderna ockå för att kolla varenda cm av hans lilla kropp så att det inte fanns någon där. Sen kollade jag sängen och har dammsugit den typ 100 gånger..eftersom katterna har en förmåga att smyga sig in där lägga sig brevid Max när vi sover.. Nä usch nu börjar den hemska tiden med alla fästingar. Men det konstiga är att Chanel aldrig har haft en på sig, medans Tyson hade MASSOR förra året..
Ja vad har vi gjort mer då..vart ute på en litne promenad och sen kom grannen förbi med bullar, så vi fika och snacka lite skit. Max ligger och sover redan nu, för han sov inget här på eftermiddagen, så imorgon blir det att gå upp tidigt om jag känner honom rätt! ;-)
H
an var så söt idag också..satt och lekte på golvet med lite leksaker och sen ser jag hur han sätter sig på knä, sen på huk (med händerna i golvet) och så försöker han ställa sig upp utan något stöd alls, men det gick ju inte så bra.. så han ramla på rumpan. Men kul att se att han försöker i alla fall. Och igår när han stod vid tv-bänken så tog han upp en leksak i händerna och vips så stod han utan att hålla i sig någonstans, även om det bara vara i 5 sekunder då, men ändå haha!

4 kommentarer

Fia

04 May 2009 21:08

TACK, kan inte annat än att hålla med ;-)

Jodå, det är bra med oss med, eller C har sovit dåligt de senaste 2-3dagarna.. vet inte om hon håller på att bli sjuk eller om det kanske kan vara en tand på gång...?!

Nu är skolan snart slut, det känns som det är det enda jag tjatar om.. men jag längtar verkligen. Det känns som jag kommer vara en mer social och harmonisk människa efter det haha.. just nu går man och lägger sig sent och sitter ofta upp halva nätterna och pluggar... ska ni till Kyrkis på fredag lr ska ni kanske vara ute?! jag vet inte hur vi ska göra ännu...

carolini

06 May 2009 12:36

Inga vattkoppor här inte :(

emelie

06 May 2009 18:35

shiit va stor han börjar bli :O

Ida

07 May 2009 08:59

Grattis sötaste Maximilian på 9-månaders dagen!! Hipp hipp hurra från mig och Lova! :)

Kommentera

Publiceras ej