kan jag inte få bli frisk snart??!

2kommentarer

Seriöst, nu har jag varit sjuk i över en månad och jag har varit till läkaren ett X antal gånger och det är inget större fel förutom snorig och den förjävliga hostan jag har haft..! Förutom nu då, för nu har jag hostat så mycket att jag har spräckt ett revben och jag har en inflammation i en muskel bakom bröstet, så jag har mest legat och kvidit sen i torsdags. På dagarna känns det hyffsat okej nu, fast det gör ju ont såklart, men på nätterna är det hemskt.. Inatt har jag inte sovit en blund, har haft så fruktansvärt ont och det spela ingen roll hur jag låg eller satt och alvedon hjälpte inte ett smack!

Men imorgon tänker jag gå till jobbet i alla fall, efter 3 veckor hemma... Får bara säga att jag inte kan lyfta och att jag är smidig som ett kylskåp så länge jag har ont. Jag orkar inte ens vara hemma längre, är så tråkigt, speciellt nu när Maximilian är frisk och går på dagis igen.

Vi var ju på återbesök i förra veckan också med Max. Fast läkaren tyckte inte att han lät helt ren i lungorna, så fint som hon sa det och dom misstänker att han har förkylningsastma nu. Så vi fick hämta ut astma medicin och den där masken man ska trycka fast i ansiktet på honom.. men det funkar inte. Han totalvägrar och skriker och blir livrädd. Så jag ska ringa till dom nu och fråga om den andra metoden man kunde få prova..

Bjuder på lite bilder :-)




Hjälper morfar ute i trädgården



Gungar lite



Och en trött morgonkille som kollar lite barnprogram innan dagis :-)

2 kommentarer

Inger .

12 Apr 2010 11:45

Hej Emelie.

Jag tycker jätte synd om dig,att du inte blir tokig när du aldrig blir frisk.Hur orkar du?Tur att Max är bättre i alla fall.Skrev till din förra insändare men gjorde kanske nåt fel.Vad härligt det ser ut på bilderna "vårkänslor",vi har mycke snö kvar.Jag har varit ute och gått på skaren nu på morgonen.. Kramen till er från Inger....

Sandra

13 Apr 2010 14:07

Aj det lät inge skönt det där..

Krya på dig och ha det bäst!

Kommentera

Publiceras ej