2-månaders kontroll

0kommentarer

Vincent växer så det knakar! Han var ju en liten kille när han föddes, men nu börjar han komma ikapp och hamnar snart på kurvan som man "ska" vara.. Så snart har han vuxit 10cm och gått upp 2kg sen han föddes! Och så länge han följer sin egen kurva är vi glada i alla fall :-)
Fick också veta att han är allergisk mot sitt eget skorv(!) Visste inte ens att man kunde vara det..? Han har ju fått några små fläckar på kroppen där huden är lite torrare bl.a på kinderna som ni kanske har sett på bilder etc och jag har smörjt och smörjt, det försvinner och sen kommer det tillbaka. Men nu fick vi utskrivet nya salvor som vi ska prova med. Som tur är så verkar han inte tycka att det kliar eller att det är jobbigt, för han är ju en sån glad prick!
Han fick massor med beröm för hur stark han är i kroppen och nacken. När doktorn skulle lyssna på hjärtat så tog han tag i hennes finger och drog det mot munnen, han gjorde så hela tiden så till slut fick jag hålla i hans händer så hon kunde lyssna, hehe..
Såå ikväll får lillprinsen sova med salsyvase på huvudet och imorgon får jag försöka pilla bort det mesta och när allt skorv är borta så ska eksemet också försvinna :-) Konstigt det där..Maximilian hade verkligen mycket skorv, men var inte allergisk, förutom att han var lite torr bakom öronen, men det trodde jag att dom flesta barnen var.. Men vissa barn är ju mer känsliga än andra också!



Älskar dig min lilla knubbis!

Kommentera

Publiceras ej