2010

1kommentarer

JANUARI:
Maximilian börjar på dagis och efter att jag hade varit med på inskolningen så vart jag dundersjuk, fick stämbandsinflammation + talförbud, åt en jättestark hostmedicin 3ggr om dagen som gjorde att jag somnade ca 5min efter att jag tog den. Maximilian blir också förkyld med hosta. Där i dagarna när jag låg hemma och var som sjukast får R ett samtal den 27 januari av min familj om att jag måste åka till sjukhuset, även om jag är jättesjuk, för nu orkade inte morfar kämpa emot cancern längre och det skulle vara sista gången vi såg honom i livet. Det var ett långt dygn som jag/vi befann oss där. Jag satt hela tiden vid hans sida och jag höll och pussa hans hand ända in i det sista, det var bland det finaste och läskigaste jag har vart med om, men jag ångrar ingenting!
Jag misstänker också att jag är gravid och mycket riktigt så blir det ett + på stickan, blir jätteglad, men samtidigt är man ledsen eftersom morfar gick bort bara 2 dagar innan..
 



FEBRUARI:
Världens bästa Calle fyller 2år.
Händer inte så mycket i februari, vi är fortfarande förkylda med hosta och feber, jag mår illa och spyr som en gris allt känns piss. Maximilian pendlar mellan att må bra och dåligt och är fram och tillbaka på dagis. I slutet av februari blir vi hela familjen också magsjuka.. Jag får också en blödning och blir orolig, får göra ett VUL och ser att allt är bra med lilla pyret där inne. Får BF 101010..




MARS:
Efter magsjukan vart i alla fall Max någorlunda frisk och kan gå på dagis, fortfarande lite snorig men ingen feber och hosta. 2 veckor in i mars så blir han jättesjuk igen med hög feber och hosta, R springer till läkaren med honom flera gånger men alla säger att det inte är något fel på honom. Han har rast i vikt efter att ha varit sjuk så mycket + magsjuka och vi börjar bli oroliga. Den 24 mars tuppar Max av i duschen, då hade han haft hög feber i 8 dagar och det var bara några dagar efter att R hade vart med honom till läkaren och dom sa att han bara var lite förkyld och fick nån hostmedicin utskriven, igen. Jag får panik och slänger honom på soffan och får inte liv i honom, han är helt väck och okontaktbar, illfart till Huddinge sjukhus. Där får vi veta efter massa prover, röntgen och 6tim nere på akuten att dom inte vet vad som är fel på honom förutom att han är riktigt sjuk och måste läggas in. Dagen efter får vi veta att han har lunginflammation och att han antagligen har haft det ett tag, fuck södertäljes doktorer!







APRIL:
Jag är fortfarande förkyld och har en äcklig hosta som aldrig vil försvinna, slutar med att jag hostar sönder ett revben och AJ vad ont det gjorde! Maximilian är dock bättre, men läkarna trodde att han hade fått förkyldnings astma efter lunginflammationen för att han inte lät helt ren i lungorna, men det var fel och sen vart han helt frisk.
Vi är mycket ute hos min pappa och Max fick hjälpa honom med allt möjligt i trädgården, moffa är bäst tycker han!







MAJ:
Det är äntligen  dags för ultraljud! Jag och R satt hela vägen och chansade på vad vi trodde att det var, eftersom jag spydde hela tiden och mådde illa fortfarande (som jag inte gjorde med Max, förutom dom första veckorna..) så trodde vi att det skulle vara en tjej, men ack så fel vi hade ;) För där inne låg det ju en vild liten kille och BF vart 101007!
Man vågar också hoppas att våren/sommaren har kommit och vi är ute mycket, grillar och har det jättemysigt! Max och pappa tillbringar också mycket tid nu på badhuset.


JUNI:
Magen växer, vi är på Parken Zoo i Eskilstuna, min kusin fyller 15 och det är midsommar. Vardagen flyter på och vi längtar efter lite semester!










JULI:
Min morfar skulle ha fyllt år den 7juli,vi lämnar fina blommor vid hans grav och äter middag hemma hos min mormor för att 'fira' honom. Vi är på 3D ultraljud och får se lilla prinsen i magen, så söt han är! Och jag fyller 23 år och vi åker på en kryssning till Helsinfors och spenderar en jättehärlig dag där. Senare på kvällen när vi åt min 'födelsedags-middag' gav R mig en ring  <3 Vi gör massor med saker, är i norrköping, kolmården, på utflykter, är med goda vänner och njuter av sommaren!











AUGUSTI:
Våran lilla älskling fyller 2 år! Och jag slutar även jobba, hade massor med sparad semester så jag tog ut semester ända fram tills att det var dags och föda.





SEPTEMBER:
Händer inte mycket i september. R jobbar, Max går på dagis och jag går bara hemma och väntar..



OKTOBER:
Äntligen är oktober här! 7:e oktober kommer, men ingen Vincent.. På lördagen den 9:e går vattnet kl 23:20 och nästa dag kl 09:41 tittar världens finaste V ut, åh vad vi är lyckliga! Resten av oktober har R semester och Max får vara ledig från dagis och vi bara myyyser <3



NOVEMBER:
Vardagen flyter på med mammaledighet, jobb och dagis. Vi får också mötas av Vincents första leende och hur han växer för varje dag som går & killarnas farmor kommer upp och stannar några dagar och vi shoppar och har det trevligt!



DECEMBER:
Vi är ute och promenerar och åker pulka. Maximilian och R åker också på en släng av magsjuka, sen kommer julafton och juldagen och jag har min första utgång på väldigt länge och sen är det även Vincents (o)tur att bli magsjuk och vi får ligga på sjukhus.. Och idag är det nyårsafton och sista dagen på det här året. Det här året har varit som en berg o dalbana, blandat med tårar och sorg och glädje o lycka. Nästa år hoppas vi på mindre sjukdomar och tråkigheter och att det blir ännu mer lycka och roligheter istället! :)














GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA! Och vi hörs nästa år ;) KRAM!

 

1 kommentarer

Sandra

03 Jan 2011 17:56

Va duktig du är som skrivit ihop hela året, blev riktigt imponerad :)



hoppas allt är bra med er!

kram

Kommentera

Publiceras ej