barnavdelningen B88 huddinge sjukhus

4kommentarer

Jaha då befinner man sig här för 2:a gången det här året!  Men det var väl lika 'bra' att det fortfarande kom när det var 2010, för år 2011 hoppas jag att vi slipper sådanna här sjukdomar så man slipper ligga på sjukhus. Vincent har i alla fall blivit magsjuk (som 4 andra också har blivit som vi har träffat under julen..). Började igår på förmiddagen, han var lös i magen och jag fick byta blöja många gånger jämfört med vad jag brukar. Sen somna han vid 14-tiden, sov till 16:00 och fick mat, sen somna han om direkt och vid 19:30 fick jag väcka honom för att han skulle ha ny blöja, smörjas in och pyjamas på. Åt JätteLITE och somna om igen, vakna vid 01:00 och då åt han nästan hela flaskan och sen dess har han inte ätit något.. Han har sovit sen 14:00 igår kan man säga och här på förmiddagen vart jag jätteorolig för han totalvägra mat och vätska, antingen så spotta han ut det eller så spydde han och ville bara sova. Så vid lunch tid vart vi upphämtade och min mamma passa Maximilian och efter 2½tim på akuten så fick vi bli inlagda istället och nu ligger han här brevid mig med slang i näsan och får vätskersättning, dom ska alldeles strax byta ut det mot lite mat så får vi se hur det går.. Han har kräkts upp allt som vi fick i honom nere på akuten, så jag hoppas att han får behålla det här!
Antingen får vi åka hem imorgon eller så får vi stanna en natt till, men huvudsaken att han blir bra snabbt lilla hjärtat..

Ligger på samma avdelning där vi låg med Max i början av året. Mår illa bara jag tänker på det.. Glömmer aldrig hur han såg ut när vi satt där nere på akuten, eller hur hemskt det var här uppe  när alla bara höll på och slet och stack i honom för att få reda på vad som var fel. Han var så rädd så fort en läkare kom in i rummet, huvudet sjönk ner i golvet och han började gråta jättetyst och ingen, inte ens jag och R, fick röra hans hand eller arm där han hade droppet.

Jaja nu ska jag ligga och titta lite på tv och pussa & krama på min lilla sjukling..


4 kommentarer

jossan

28 Dec 2010 21:39

Men Em!! Va hemskt. Usch jag va inne med aleksander för infektion när han va fem veckor. Ett dygn känns som en E V I G H E T. Hoppas att allt blir bra med honom fortare än fortast. Lilla bebisen:( Krya på er!

Farmor

29 Dec 2010 10:23

Lille plutten:( Bra att ni åkte upp så små barn torkar ut så snabbt! Pussa på farmors lilla goding så hoppas jag att vi ses i morgon!

Anonym

30 Dec 2010 10:21

Skönt att ni är hemma igen,,

kram fammis

Mervi

30 Dec 2010 13:31

Krya på dig lilla V! <3 Kram Mervi

Kommentera

Publiceras ej