bästa julen ever!

0kommentarer

I år var det helt klart den bästa julen! Det går inte ens att beskriva hur bra det kändes i hjärtat och hur varma vi blev i kroppen när man såg hur glad vår lilla prins var när han fick paket på julafton. Först var det ju på morgonen när han vakna, så hade jag lagt ett varsitt litet paket i deras julstrumpor och det var ju också bara något litet som 3par strumpor men han vart redan då så glad, haha. Och när vi sen kom upp på övervåningen och skulle öppna den sista luckan på julkalendern så fick han syn på alla paket under granen och när min mamma, mammas sambo och min lillebror kom på julfrukost så vart det ju ännu mera paket! Han ville knappt åka ut till min pappa och resten av släkten och fira jul, men vi lockade lite med tomten och morfars bil så då gick det bra!
Där ute bjöds det på en massa massa god mat och godis (känns som att man har ätit färdigt för hela 2011..). När tomten knacka på dörren sprang Calle direkt till dörren och bjöd in tomten, Maximilian stod och kramade mitt ben och ropa efter pappa, hehe. Men sen när tomten börja dela ut alla paketen och när Max fick höra sitt namn så vart han så glad och sprang fram och hämta sitt paket och sprang tillbaka till R med världens största leende! Och det var ju inte några paket han och Vincent fick så han fick ju gå fram och krama o tacka tomten fleera ggr, tomten (Sara) fick t.om en puss! ;-)
Vincent han sov nästan hela julafton, lilla tröttmössan!

Och det var ju Bra grejer dom fick!
Maximilian fick: kläder, Toy Story leksaker, massor med olika pussel och memory med Byggare Bob & The Cars, stor traktor i trä med två olika släp, pengar, kritor, tuschpennor (stavas?), ritblock, bilar, sprindelmannen ryggsäck, verktygsbänk + verktyg, glas + skål, stor tågbana från BRIO med flera lok till bl.a ett som kan åka av sig själv, skidor + stavar, innebandyklubbor, lego, olika vertyg + maskin till Play Doh och nu har jag säkert glömt bort något..?

Vincent fick lite grejer han med: en massa kläder, skallror, leksaks böcker, sängmobil och pengar, säkert något jag har glömt där med hehe..

Jag och R fick: presentkort, parfymer Burberry till mig & Paco Raban till R, handdukar, tofflor, choklad och så fick jag ett par örhängen från Rock By Sweden I LOOVE!

Och nu ska vi bara vänta på att R's familj ska komma upp och ha en liten mini-jul med oss och sen kan nyår komma och det här året vara över! :-)

Igår var jag en riktig tröttmössa!...
I lördags så kom min mamma, A, lillebror och lite annat folk över hit och så åt vi julmat och senare på kvällen vankades det U T G Å N G. Jisses..även om jag inte drack Så mycket så hade jag världens huvudvärk igår när jag vakna och jag kramade toaletten dom första timmarna. Men kul hade jag i alla fall! Så igår låg jag och smågrabbarna i sängen nästan hela dagen och bara mös, dom var så snälla så <3


Kommentera

Publiceras ej