inskolning; dag 2

0kommentarer

Idag var det den andra dagen på dagis och det gick lika bra som igår! Maximilian och Katja har lekt för fulla muggar och jag, R och den andra pappan satt och sydde på våra handdockor som barnen ska ha på sångstunden. Fast vi vart inte klara och dom andra föräldrarna hade 2 veckor på sig, så vi har inte så bråttom ;-) Sen kom alla dom andra barnen in och både Max och Katja sprang fram direkt och hälsade och tog med dom in i lekrummet. Sen sprang dom runt och skrek/sjöng i kör till imse vimse spindeln.
Maximilian den tjejtjusaren har även hittat en tjej tror jag, haha! Han och sötnosen Emma låg på några kuddar och tittade lääänge på varandra, sen gjorde han sin "flört-min" och hon klappa honom på kinden, då skulle min kära son killa henne på halsen (som OFTAST brukar misstolkas till att han vill strypa någon, istället för killa..) Jag såg paniken i hennes ögon medans Max satt och "fejk-skratta", så då fick jag ingripa och vi får väl se imorgon om hon tycker lika bra om Max, haha! Och precis osm igår så ville prinsen inte följa med hem....

Imorgon ska vi tillbaka och nästa vecka är det bara jag som tar inskolningen och då kommer han väl att få stanna längre stunder och vara ensam. Men det kommer gå skitbra tror jag!

Kommentera

Publiceras ej