tal-förbud

1kommentarer

Jag har blivit sjuk, ovanligt va? Började förra veckan när jag var på inskolningen med Maximilian och alla barnen där var snoriga.. Så idag fick jag nog och ringde mamma och så åkte vi till akuten! Jag tänkte ha väntat tills imorgon och gått till min läkare här brevid, men jag orkade inte och jag vill inte ha ännu en natt förstörd! Men den här gången var det ingen lunginflammation utan stämbandsinflammation, så nu får jag inte prata (kan inte prata ändå!) och sen får jag äta en jättestark hostmedicin 3 ggr om dagen! Man blir jättetrött och dåsig av den, så dom här dagarna kommer jag väl att gå runt och vara hög på hostmedicin! Som tur var så träffade jag på min chef när jag var på apoteket, så jag fick försöka förklara ansikte mot ansikte var det var för fel på mig, istället för på telefon, för då lär hon inte ha hört ett smack av vad jag sagt :-P Hon sa att jag inte fick komma och jobba pga av den starka medicinen och att jag skulle vara hemma och vila istället tills jag kan prata igen, så det var skönt att hon förstod mig!


Och imorgon börjar Max på "riktigt" dagis. Han var ju ensam i fredags mellan 09:30-14:00 och det hade gått superbra, så nu kommer det att flyta på, hoppas jag! Imorgon kommer han att få vara där mellan 11-16:30 ungefär eftersom jag igentligen skulle ha jobbat eftermiddag, men det blir lagom och sen veckan därpå blir det lite längre dagar..





Izabella var här och fixade mina naglar i torsdags (dom såg förjääävliga ut innan) ;-P

1 kommentarer

Inger S

25 Jan 2010 11:32

--HejEmelie. Hoppas att du frisknar till snart,inte roligt att ha ont i halsen.Vad bra, att Max verkar trivas på dagis,han har blivit stora killen nu.Kramen Inger................

Kommentera

Publiceras ej