måndag, yey!

1kommentarer

Vincent ligger just nu och tar igen förra veckans sömn, han har sovit i snart 3 timmar. Måste vara skönt att äntligen kunna få sova ostört utan att en viss storebror ska hålla på och bråka med honom, hehe..
Imorse när vi vakna så fick jag en smärre chock när jag tog upp Vincent från hans säng! Hela hans kropp, ansikte och huvud var rött och fullt med utslag och stackars huvudet har han kliat sönder inatt.. såg rätt hemskt ut. Jag ringde direkt och prata in på vår bvc-tants svarare och efter någon timma så ringde hon upp. Men jag skulle få komma diti morgonbitti så skulle läkaren få titta på honom. Just nu ser det ju mycket bättre ut, men ändå inte helt bra. Jag tror inte att det bara kan vara skorvet som ligger bakom hans eksem.. För nu har han ju inte så mycket skorv, men ännu mer eksem. Min lilla bebis :-( Skönt ändå att han inte verkar störa sig på det, förutom skorvet på huvudet då, för där är han alltid och river. Märkte i lördags att han hade blivit lite torr på vissa ställen på kroppen och sen från igår tills idag var det sån skillnad, att det bara kan blossa upp sådär!





1 kommentarer

Ida

07 Feb 2011 18:33

Stackars Vincent! Erik är också jättetorr överallt och på magen, ryggen och armarna är han alldeles rödprickug. Vår BVC tant säger att han "bara" är torr.. Vi smörjer som bara den men inget händer. Nu har jag bytt tvättmedel för att se om det blir bättre?

Kommentera

Publiceras ej