tillväxtperiod?

0kommentarer

Det började redan igårmorse. Han fick gröt och yoghurt till frukost, som vanligt. Slukade allt i ett naffs och lite mjölk på det. Sen traskade jag iväg för att lämna Maximilian på dagis och Vincent fick stanna hemma med pappa. När jag kommer hem igen så ser jag att han sitter och ger honom en flaska välling, han åt ju alldeles nyss?? Ja men han var hungrig säger R och det verkade han ju vara, för han åt ju en hel full flaska.. Jag gav honom gröten  kl 7 och han sitter och matar med flaskan vid halv 9.  Aja tänkte jag, han kanske vill ha mer gröt hädanefter, det räcker väl inte med en hel djup liten tallrik....
När klockan närmar sig 11 så börjar det bli dags för lunch (om man tänker att han åt frukost kl 7) och japp då var han hungrig! Han åt lite mer än en halv burkmat, yoghurt, vatten och några majskrokar. Kl 13:00 är han hungrig igen, och smäller i sig resterande som vart kvar från lunchen + en tallrik med gröt och yoghurt. När vi hade hämtat Max från dagis och hade kommit fram till Sara så var det dags för mellis, då fick han en halv banan och så ville han ha lite välling, sen sov han så sött i 2 timmar. Sen vakna han lagom tills att vi hade ätit middag, så då fick han också lasagne och åt jättebra. Vi satt och chilla lite i soffan innan vi började traska hemåt igen och då var väl klockan 6 och han gnällde hela vägen hem! När vi kom hem så var han hungrig IGEN, shit pommesfrites... Han åt en hel burkmat. Maximilian deckade redan i vagnen när vi var påväg hem från Sara och Vincent hade svårt att komma till ro, så jag gick ut på en liten prommis och då somna han också. Men när vi kom hem igen och var precis utanför dörren så slog han upp sina blå och ville vara vakna med oss, för nu hade det kommit folk hit också och då kan man ju inte missa något! ;) Men han somna om tillslut vid 9-tiden och då drack han en hel flaska välling.

Och nu här på morgonen så fick han en stor portion med gröt och yoghurt, men det räckte tydligen inte heller
..för nu har han druckit en flaska välling också på det, så vi får väl se hur den här dagen blir.. Förstår inte hur en sån liten människa kan få i sig så mycket, inte ens Jag skulle orka allt det där. Och ni kan ju tänka er hur många blöjor jag fick byta igår, inte nice...






Såhär ser Vincent ut idag, han gnyr och gnäller & verkar missnöjd över det mesta.. Hoppas efter vilan att han blir den lilla solstrålen som han alltid brukar vara <3

Kommentera

Publiceras ej