Bulan

0kommentarer

Har ju glömt att skriva om när vi fick åka in till Astrid Lindrens i måndags!
Det var på morgonen och killarna skulle iväg till dagis för att jag skulle åka till jobbet. Kände mig helt omtumlad med allt som hänt med Sara osv. Går in till badrummet för att fixa i ordning så Maximilian kunde borsta tänderna, Vincent är kvar i köket. Kommer ut och ser att Vincent står på bordet(!) hoppar och ropar "Maaamma" och skrattar. Jag ska precis springa fram och ta bort honom därifrån men han tappar balansen och ramlar med skallen före rakt ner i golvet... Han skriker, jag lyfter upp honom i famnen och tröstar och ser att han får en stor rund bula/märke i pannan. Sen börjar han spy.. Jag ringer vårdguiden för att rådfråga och dom säger att vi ska åka in direkt!
När vi kommer dit så är han som "vanligt", springer runt och härjar (lite snurrig bara), hoppar på stolar osv. Sen spyr han där med, men efter några timmar konstaterar dom att det Inte är någon hjärnskaking, utan att barn kan spy och så när dom ramlar. Men vi ska hålla koll hemma.
Sen har han varit bra (vad R har sgat till mig) men igårkväll så börja han spy igen, så vi skulle åka in och kolla försäkringskull. Det var fullsmockat på akuten, flera timmars väntetid. Dom sa bara framme i kassan när han skulle skrivas in att det möjligtvis rörde sig om en magsjuka, så R tog beslutet att åka hem utan att någon läkare eller prover togs. Jag kände mig skeptiskt och hade svårt att somna igår när jag kom hem till C. Men imorse si pratade vi och då hade dom sagt att det var flera föräldrar som hade sjukanmält sina barn för magsjuka, så det var ju skönt att höra!
Tokiga lilla Vincent, att han inte lär sig att man inte kan klättra, hoppa och vara överallt <3
Precis efter att han ramlat

Kommentera

Publiceras ej